Erasmus +
„CYFROWA SZKOŁA-SZKOŁA PRZYSZŁOŚCI”
Projekt współfinansowany ze srodków Unii Europejskiej w ramach programu „Erasmus+“OKRES REALIZACJI:
01.03.2021 – 28.02.2023PARTNERZY:
- Szkoła Podstawowa Nr 1 w Elblągu,
- Szkoła Podstawowa Nikola Yonkov Vaptsarov w Berkovitsa (Bułgaria),
- Szkoła Podstawowa Szobi Fekete Istvan Altalanos Iskola w Szob (Węgry).
GRUPA DOCELOWA (w każdej szkole):
- 16 uczniów w wieku 7-14 lat,
- 5 nauczycieli,
- 5 rodziców/opiekunów.
Cel projektu:
Celem głównym projektu jest rozwój kształcenia na odległość oraz edukacji cyfrowej w 3 szkołach poprzez podniesienie kompetencji informatycznych u 48 uczniów, doskonalenie kompetencji/ kwalifikacji 15 nauczycieli w zakresie realizacji kształcenia na odległość poprzez wprowadzenie nowych, innowacyjnych form/metod pracy oraz nabycie wiedzy z zakresu wspomagania nauki i prawidłowego rozwoju dziecka u 15 rodziców w okresie 01.03.2021-28.02.2023.
GŁÓWNE rezultaty PROJEKTU:
- podniesienie u 48 uczniów kompetencji informatycznych,
- podniesienie u 48 uczniów wiedzy w zakresie różnych metod uczenia się,
- podniesienie u 48 uczniów wiedzy w zakresie organizacji samodzielnej pracy i planowania nauki,
- podniesienie u 48 uczniów świadomości na temat różnorodnych form aktywnego spędzania czasu wolnego,
- podniesienie u 15 nauczycieli poziomu wiedzy, umiejętności i kompetencji/kwalifikacji w zakresie realizacji kształcenia na odległość,
- podniesienie u 15 nauczycieli umiejętności wykorzystywania innowacyjnych form/metod pracy w kształceniu na odległość,
- podniesienie u 15 rodziców wiedzy w zakresie wspomagania nauki i prawidłowego rozwoju dziecka,
- podniesienie u 15 rodziców wiedzy z zakresie realizacji kształcenia na odległość,
- zrealizowanie 600g. lokalnych warsztatów z edukacji cyfrowej dla uczniów:120g.warsztatów „Kształcenie na odległość, e-nauczanie”
120g.warsztatów „Zarządzanie czasem podczas zajęć online, planowanie nauki”
120g.warsztatów „Wykorzystanie narzędzi e-learningowych”
120g.warsztatów „Indywidualizacja nauczania w edukacji na odległość”
120g.warsztatów „Metody i techniki efektywnego uczenia się”,- przeprowadzenie 120 g .lokalnych szkoleń dla nauczycieli z nowych, innowacyjnych metod pracy w kształceniu na odległość,
- zrealizowanie 24g. spotkań z rodzicami z zakresu wspomagania nauki i prawidłowego rozwoju dziecka,
- zorganizowanie 5 akcji tematycznych w ramach warsztatów z edukacji cyfrowej,
- współpraca między szkołami za pośrednictwem programu e-Twinning,
- zorganizowanie konferencji podsumowującej realizację projektu,
- opracowanie „Poradnika- Kształcenie na odległość”.Warsztaty Z EDUKACJI CYFROWEJ dla uczniów:
- warsztaty „Kształcenie na odległość, e-nauczanie”,
- warsztaty „Zarządzanie czasem podczas zajęć online, planowanie nauki”,
- warsztaty „Wykorzystanie narzędzi e-learningowych”,
- warsztaty „Indywidualizacja nauczania w edukacji na odległość”,
- warsztaty „Metody i techniki efektywnego uczenia się”.Celem warsztatów dla uczniów będzie:
- podniesienie kompetencji informatycznych,
- podniesienie wiedzy w zakresie różnych metod uczenia się,
- podniesienie wiedzy w zakresie organizacji samodzielnej pracy i planowania nauki,
- podniesienie świadomości na temat różnorodnych form aktywnego spędzania czasu wolnego.SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI:
Szkoleniach dla nauczycieli z nowych, innowacyjnych metod pracy w kształceniu na odległość organizowane będą dla nauczycieli, którzy prowadzą warsztaty z edukacji cyfrowej dla uczniów
w projekcie.Celem warsztatów dla nauczycieli będzie:
- podniesienie poziomu wiedzy, umiejętności i kompetencji/kwalifikacji w zakresie realizacji kształcenia na odległość,
- podniesienie umiejętności wykorzystywania innowacyjnych form/metod pracy w kształceniu na odległość, w tym opracowania „Poradnika- Kształcenie na odległość”.SPOTKANIA DLA RODZICÓW:
Spotkania z zakresu wspomagania nauki i prawidłowego rozwoju dziecka prowadzone będą dla rodziców uczniów biorących udział w projekcie.
Celem spotkań dla rodziców będzie:
- podniesienie wiedzy w zakresie wspomagania nauki i prawidłowego rozwoju dziecka,
- podniesienie wiedzy w zakresie realizacji kształcenia na odległość.REKRUTACJA:
Termin: 19.04.2021-30.04.2021
- 16 uczniów w wieku 7-14 lat
- 5 nauczycieli
- 5 rodziców/opiekunówKryteria:
UCZNIOWIE:
Formalne:
- uczęszczanie do szkoły biorącej udział w projekcie,
Punktowe:
- niska średnia ocen za poprzedni rok szkolny (poniżej 3.0-5pkt,poniżej 4.0-3 pkt., poniżej 5.0-2 pkt., poniżej 6.0-1 pkt.)
- trudna sytuacja ekonomiczna (ośw.rodzica-5 pkt.),
- uczęszczanie do szkolnej świetlicy środowiskowej (5 pkt.),
- ocena z j. ang.(im wyższa tym wyższy pkt 1-6 pkt.),
- ograniczone umiejętności społeczne (opinia pedagoga-5pkt.),
- niepełnosprawność (orzeczenie-2pkt.).NAUCZYCIELE:
Formalne:
- zatrudnienie w szkole biorącej udział w projekcie.
Punktowe:
- dodatkowe kwalifikacje z zakresu informatyki lub kierunków pokrewnych (dokumenty-5 pkt.).
- deklaracja prowadzenia warsztatów z edukacji cyfrowej w projekcie (ośw.-5 pkt.),
- zaangażowanie w przygotowanie projektu (ośw.-5 pkt.).
- znajomość j. angielskiego (ośw.-5 pkt.).RODZICE:
Formalne:
- rodzic ucznia biorącego udział w projekcie.
Punktowe:
- korzystanie z pomocy społecznej (ośw.-5 pkt.),
- ograniczone umiejętności wychowawcze/społeczne (ośw.-5 pkt.).Do pobrania:
Ogłoszenia o zamówieniu publicznym o wartości nie przekraczającej kwoty 30 000 euro
"POWIEDZ NIE" - Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu „Erasmus+“
OKRES REALIZACJI: 01.09.2020 – 31.08.2022
PARTNERZY:
- Szkoła Podstawowa Nr 1 w Elblągu,
- Základná škola s VJM – Alapiskola w Moča, Słowacja.
GRUPA DOCELOWA:
- 16 uczniów w wieku 7-14 lat,
- 4 nauczycieli,
- 5 rodziców/opiekunów.
Cel projektu:
Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji kluczowych- społecznych u 32 uczniów poprzez organizację warsztatów profilaktycznych, doskonalenie kompetencji/kwalifikacji 8 nauczycieli w zakresie zapobiegania negatywnym zjawiskom występującym w środowisku szkolnym poprzez wprowadzenie nowych, innowacyjnych form/metod pracy profilaktycznej z uczniem trudnym oraz nabycie wiedzy z zakresu wspomagania prawidłowego rozwoju dziecka u 10 rodziców w okresie 01.09.2020-31.08.2022.
Rezultaty:
- podniesienie u 32 uczniów kompetencji kluczowych- społecznych,
- podniesienie u 32 uczniów wiedzy w zakresie uzależnień, w tym papierosów, alkoholu i narkotyków,
- podniesienie u 32 uczniów wiedzy na temat zdrowego trybu życia i wpływu używek na rozwój psychofizyczny,
- podniesienie u 32 uczniów wiedzy w zakresie zapobiegania przemocy, agresji, niewłaściwego zachowania oraz odpowiedniego reagowania w sytuacjach trudnych,
- podniesienie u 32 uczniów świadomości na temat różnorodnych form aktywnego spędzania czasu wolnego,
- podniesienie u 8 nauczycieli poziomu wiedzy, umiejętności i kompetencji/kwalifikacji do pracy profilaktycznej z uczniem trudnym,
- podniesienie u 8 nauczycieli umiejętności wykorzystywania w pracy innowacyjnych form/metod pracy, w tym opracowania Szkolnego Programu Profilaktyki,
- podniesienie u 10 rodziców wiedzy w zakresie wspomagania prawidłowego rozwoju dziecka,
- podniesienie u 10 rodziców wiedzy z zakresu profilaktyki uzależnień, negatywnych zjawisk społecznych oraz wczesnego rozpoznania problemów u swoich dzieci lub zapobiegania im,
- zrealizowanie 200g.warsztatów profilaktycznych dla uczniów:
- 40g. warsztatów „Profilaktyka uzależnień”
- 40g. warsztatów „Zdrowy tryb życia”
- 40g. warsztatów „Stop agresji i przemocy”
- 40g.warsztatów „Życie w społeczeństwie, uczestnictwo w grupie, aktywne formy spędzania czasu wolnego”
- 40g.warsztatów „Postrzeganie i rozumienie siebie”,
- zrealizowanie 40g. warsztatów dla nauczycieli z nowych, innowacyjnych metod pracy profilaktycznej z uczniem trudnym,
- zrealizowanie 8g. spotkań z rodzicami z zakresu wspomagania prawidłowego rozwoju dziecka,
- przeprowadzenie 5 akcji tematycznych w ramach warsztatów profilaktycznych,
- realizacja współpracy między szkołami za pośrednictwem programu e-Twinning,
- utworzenie szkolnego Zespołu ds. profilaktyki,
- opracowanie Szkolnego Programu Profilaktyki.
warsztaty PROFILAKTYCZNE dla uczniów:
- warsztaty „Profilaktyka uzależnień”,
- warsztaty „Zdrowy tryb życia”,
- warsztaty „Stop agresji i przemocy”,
- warsztaty „Życie w społeczeństwie, uczestnictwo w grupie, aktywne formy spędzania czasu wolnego”,
- warsztaty „Postrzeganie i rozumienie siebie”
- warsztaty zagraniczne z rówieśnikami w kraju partnerskim.
Celem warsztatów dla uczniów będzie:
- podniesienie kompetencji kluczowych- społecznych,
- podniesienie wiedzy w zakresie uzależnień, w tym papierosów, alkoholu i narkotyków,
- podniesienie wiedzy na temat zdrowego trybu życia i wpływu używek na rozwój psychofizyczny,
- podniesienie wiedzy w zakresie zapobiegania przemocy, agresji, niewłaściwego zachowania oraz odpowiedniego reagowania w sytuacjach trudnych,
- podniesienie świadomości na temat różnorodnych form aktywnego spędzania czasu wolnego.
WARSZTATY DLA NAUCZYCIELI:
Warsztaty z innowacyjnych metod pracy profilaktycznej z uczniem trudnym organizowane będą dla nauczycieli, którzy prowadzą warsztaty profilaktyczne dla uczniów w projekcie.
Celem warsztatów dla nauczycieli będzie:
- podniesienie wiedzy, umiejętności i kompetencji/kwalifikacji do pracy profilaktycznej z uczniem trudnym,
- podniesienie umiejętności wykorzystywania w pracy innowacyjnych form/metod pracy, w tym opracowania Szkolnego Programu Profilaktyki,
SPOTKANIA DLA RODZICÓW:
Podczas spotkań rodzice zostaną zapoznani z postępami, które poczyniło dziecko, a także uzyskają pomoc pedagoga w rozwiązywaniu trudnych kwestii wychowawczych. Spotkania będą miały także na celu poszerzenie wiedzy rodziców nt. przebiegu procesu wychowawczego, rozwijanie samooceny w zakresie swojego udziału w tym procesie, jak również rozwijanie umiejętności w zakresie prawidłowego stymulowania dziecka.
Celem spotkań dla rodziców będzie:
- podniesienie wiedzy w zakresie wspomagania prawidłowego rozwoju dziecka,
- podniesienie wiedzy z zakresu profilaktyki uzależnień, negatywnych zjawisk społecznych oraz wczesnego rozpoznania problemów u swoich dzieci lub zapobiegania im.
REKRUTACJA:
Termin: 18.01.2021 – 29.01.2021
- 16 uczniów w wieku 7-14 lat
- 4 nauczycieli
- 5 rodziców/opiekunówKryteria:
UCZNIOWIE:
Formalne:
- uczęszczanie do szkoły biorącej udział w projekcie.
Punktowe:
- uczęszczanie do szkolnej świetlicy środowiskowej (5 pkt.),
- ocena z zachowania (im niższa tym wyższy pkt. 1-6pkt.),
- średnia za poprzedni rok szkolny (im niższa tym wyższy pkt. 1-5 pkt.),
- ocena z j. ang.(im wyższa tym wyższy pkt 1-6 pkt.),
- korzystanie z pomocy społecznej (ośw.rodzica-5 pkt.),
- ograniczone umiejętności społeczne (opinia pedagoga-5pkt.),
- niepełnosprawność (orzeczenie-2pkt.).NAUCZYCIELE:
Formalne:
- zatrudnienie w szkole biorącej udział w projekcie.
Punktowe:
- dodatkowe kwalifikacje z zakresu profilaktyki (dokumenty-5 pkt.).
- deklaracja prowadzenia warsztatów profilaktycznych w projekcie (ośw.-5 pkt.),
- zaangażowanie w przygotowanie projektu (ośw.-5 pkt.).
- znajomość j. angielskiego (ośw.-5 pkt.).RODZICE:
Formalne:
- rodzic ucznia biorącego udział w projekcie.
Punktowe:
- korzystanie z pomocy społecznej (ośw.-5 pkt.).
Do pobrania:
- Zasady rekrutacji
- Deklaracja uczestnictwa dla nauczyciela
- Deklaracja uczestnictwa dla ucznia
- Deklaracja uczestnictwa dla rodzica
Projekt „WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE” realizowany w ramach programu „ERASMUS+”
Kwota dofinasowania wynosi 35.100,00 EUR (150.803,64 zł)
Okres realizacji projektu: 01.09.2018 – 31.08.2020Ze względu na ograniczenia związane z pandemią Covid-19, przesunięto datę realizacji projektu do 31.08.2021r.
Celem głównym projektu podniesienie kompetencji kluczowych u 36 uczniów w zakresie porozumiewania się w języku ojczystym poprzez realizację innowacyjnych metod nauczania w ramach warsztatów czytelniczych. Celem projektu jest także podniesienie kompetencji i kwalifikacji u 10 nauczycieli poprzez realizację działań związanych z uczeniem się, nauczaniem i szkoleniami oraz wiedzy i świadomości u 36 rodziców dzieci biorących udział w projekcie w zakresie prawidłowego przebiegu procesu wychowawczego dziecka.
Oferta pomocy edukacyjnej realizowana w ramach warsztatów czytelniczych skierowana jest przede wszystkim do dzieci, które mają trudności w uczeniu się, znajdują się w sytuacji utrudniającej lub ograniczającej im dostęp do nauki z powodu przeszkód natury ekonomicznej oraz przeszkód społecznych. Zaplanowane działania wynikają z potrzeby społeczności szkolnej i rodzinnej i służą podnoszeniu jakości wczesnej edukacji oraz rozwijaniu kompetencji kluczowych uczniów.
Służą podnoszeniu jakości wczesnej edukacji oraz rozwijaniu kompetencji kluczowych uczniów.
Celem warsztatów czytelniczych jest nabycie przez uczniów kompetencji porozumiewania się w języku ojczystym tak, by każdy uczeń posiadał zdolność wyrażania i interpretowania pojęć, myśli, uczuć, faktów i opinii w mowie i piśmie (rozumienie ze słuchu, mówienie, czytanie i pisanie) oraz językowej interakcji w odpowiedniej i kreatywnej formie w pełnym zakresie kontekstów społecznych i kulturowych – w edukacji i szkoleniu, pracy, domu i czasie wolnym.Projekt ma także za zadanie wzmocnić profesjonalny profil nauczycieli zatrudnionych w szkołach uczestniczących w projekcie. Skuteczne nauczanie zależy także od sposobów kierowania uczeniem, metod i form pracy z uczniem. Każda ze stosowanych metod może być skuteczna, jeżeli odpowiada specyficznym potrzebom ucznia. Nauczyciele dzięki pracy wykonywanej w projekcie nabędą dodatkowe umiejętności niezbędne w pracy z dziećmi z zakresu kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów i stosowania innowacyjnych metod i form pracy. Wymiana doświadczeń z nauczycielami ze szkoły partnerskiej pozwoli ponadto na dostrzeżenie konieczność zmiany dotychczasowego indywidualnego i rutynowego działania, które będzie wykonywane sprawniej, bo zostanie warsztatowo opanowane.
W ramach projektu zostaną opracowane scenariusze/konspekty zajęć czytelniczych kształtujących kompetencje kluczowe uczniów w zakresie porozumiewania się w języku ojczystym, dzięki czemu wzrośnie świadomości uczniów w zakresie oddziaływania języka na innych ludzi oraz potrzebą rozumienia i używania języka w sposób pozytywny i odpowiedzialny społecznie.