• WYNIKI KONKURSU NA PRACĘ PROJEKTOWĄ W ZAKRESIE EDUKACJI EKOLOGICZNEJ
          • WYNIKI KONKURSU NA PRACĘ PROJEKTOWĄ W ZAKRESIE EDUKACJI EKOLOGICZNEJ

          •  

                      Uczniowie klas od I do VIII uczestniczyli w konkursie na pracę projektową w kategorii „Piosenka o Makulaturze”.

            I miejsce- Aleksandra Strzelec kl.VIa i Alicja Strzelec kl.IIa

            II miejsce- Stachowicz Lena kl.VIIb i Olena Przybyła kl.VIIb

            III miejsce- Turek Mateusz kl.Va

                 Praca, która zajęła I miejsce  będzie reprezentowała naszą szkołę w konkursie  na pracę edukacyjną, organizowanym przez Zakład Utylizacji Odpadów w Elblągu.

            Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów! 

                                                                                   Beata Gawkowska

             

        • Światowy Dzień Zdrowia w bibliotece szkolnej 📚⚽️🍏
          • Światowy Dzień Zdrowia w bibliotece szkolnej 📚⚽️🍏

          • Światowy Dzień Zdrowia to okazja do promowania zdrowego trybu życia.
            W poniedziałek, dn. 7 kwietnia 2025r. odbył się w bibliotece szkolnej konkurs dla uczniów klas II - IV oraz V - VIII.

            Celem tego wydarzenia było nie tylko zachęcenie uczniów do czytania, ale także promowanie zdrowych nawyków żywieniowych.

            Uczestnicy mieli okazję odpowiedzieć na pytania dotyczące nawyków zdrowotnych, takie jak: ile szklanek wody powinno się wypijać dziennie, które orzechy są najzdrowsze, ile minut aktywności fizycznej zaleca WHO, czy jak długo powinno się myć ręce.

             

            Oto zwycięzcy w klasach II-IV:

            I miejsce: Kornelia Kajdasz z klasy 4c

            II miejsce: Paulina Wiśniewska z klasy 4c

            III miejsce: Joanna Orlikowska z klasy 2b

             

            Oto zwycięzcy w klasach V-VIII:

            I miejsce: Jakub Baur z klasy 8a

            II miejsce: Alan Goljat z klasy 7a

            III miejsce: Natan Anikiej z klasy 8a

             

            Dziękuję wszystkim za udział w konkursie. Zwycięzcom serdecznie gratuluję!

            Marta Leja

        • Szkolny konkurs przyrodniczy „Tajemniczy Świat Przyrody”
          • Szkolny konkurs przyrodniczy „Tajemniczy Świat Przyrody”

          •  W miesiącach marcu i w kwietniu odbyły się trzy etapy szkolnego konkursu wiedzy przyrodniczej „Tajemniczy świat przyrody” dla uczniów klas czwartych.

            Konkurs ten został zorganizowany z okazji obchodów Dnia Ziemi.

            Do I etapu konkursu przystąpiło 16 uczniów z klasy IVa, IVb, IVc i IVd.  Do finału konkursu, który odbył się 10 kwietnia, zakwalifikowało się 9 uczniów. W finale uczniowie konkurowali ze sobą, biorąc udział w różnych zadaniach przyrodniczych, podzielonych na trzy części. Towarzyszyło temu wiele pozytywnych emocji.

            A oto wyniki finału konkursu „Tajemniczy świat przyrody”:

            I miejsce- Paulina Wiśniewska kl.IVc

            II miejsce- Kornelia Kajdasz kl.IVc

            III miejsce- Jan Kruszyński kl.IVb

            Wszystkim uczestnikom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

                                                          Organizator konkursu:     Beata Gawkowska

             

        • Wizyta w Urzędzie Miejskim w Elblągu
          • Wizyta w Urzędzie Miejskim w Elblągu

          • 4 kwietnia klasa 2c była z wizytą w Urzędzie Miejskim w Elblągu. Podczas spotkania z Prezydentem miasta dzieci dowiedziały się jak wygląda gabinet prezydenta, na czym polega jego praca oraz kilku ciekawostek o nim samym. Uczniowie zobaczyli salę sesyjną, w której radni miasta głosują nad uchwałami. Dzieci przegłosowały wydłużenie przerw oraz wakacji :) Uczniowie odwiedzili też Departament Sportu i Rekreacji, gdzie wykazali się znajomością dyscyplin sportowych uprawianych w Elblągu.

             

        • Wyniki konkursu graficznego – „NAJPIĘKNIEJSZA KARTKA WIELKANOCNA”
          • Wyniki konkursu graficznego – „NAJPIĘKNIEJSZA KARTKA WIELKANOCNA”

          • W środę, dn. 09.04.2025 r. odbyło się rozstrzygnięcie szkolnego konkursu graficznego na „Najpiękniejszą Kartkę Wielkanocną” w programie Paint dla uczniów z klas I - III. Komisja miała nie lada problem z wyborem najciekawszej pracy.  Wszystkie kartki były bardzo oryginalne.

             

            A oto wyniki:

            I miejsce Laura Romańczuk z klasy 1a

            II miejsce – Rozalia Czaja z klasy 2b

            III miejsce Antonina Belling z klasy 1c oraz Ryszard Szostak z klasy 1c.

             

            Serdecznie gratuluję zwycięzcom i dziękuję wszystkim uczniom za udział w konkursie.

            Marta Leja

        • Stypendium Prezydenta Miasta Elblaga
          • Stypendium Prezydenta Miasta Elblaga

          •    Informujemy, iż niżej wymienieni uczniowie naszej szkoły, otrzymali stypendium Prezydenta Miasta Elbląga na wyrównywanie szans edukacyjnych dla uczniów klas siódmych i ósmych szkół podstawowych z Gminy Miasta Elbląg, za uzyskanie wysokich wyników w nauce oraz sukcesy edukacyjne osiągnięte w szkole w pierwszym semestrze roku szkolnego 2024/2025:

            1. Julia Barthelke
            2. Wiktor Bieniek
            3. Amelia Bromińska
            4. Maja Grabowska
            5. Maja Grzegółkowska
            6. Julia Harań
            7. Kacper Jędrzejewski
            8. Helena Krasowska
            9. Tomasz Krasowski
            10. Maja Kubik
            11. Michał Olszewski
            12. Olena Przybyła
            13. Maria Stępkowska

            GRATULUJEMY!

            Czytaj więcej na elblag.eu >>>
             

        • Kiermasz palm wielkanocnych
          • Kiermasz palm wielkanocnych

          • Od poniedziałku do piątku zapraszamy na kiermasz palm wielkanocnych wykonanych przez dzieci klas 4-8.

            Zebrane fundusze przeznaczone będą na pomoc dzieciom z naszej szkoły.

        • Pola Nadziei
          • Pola Nadziei

          • Od 1998 roku, każdej wiosny odbywa się żonkilowa akcja - Pola Nadziei,  której celem jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na los osób nieuleczalnie chorych, będących u kresu życiowej drogi oraz pozyskiwanie funduszy na działalność Hospicjum.

            W tym roku do akcji przystąpiło Szkolne Koło Caritas działające w naszej szkole.

            Wolontariusze przez całą niedzielę zbierali datki na ten cel od parafian przy kościele Matki Bożej Królowej Polski. 

            Serdeczne dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się w tą akcję - ofiarodawcom oraz wolontariuszom 

        • Przedświąteczna zbiórka żywności
          • Przedświąteczna zbiórka żywności

          • Wolontariuszki ze Szkolnego Koła Caritas Wiktoria i Maja aktywnie włączyły się w akcję zbiórki żywności zorganizowaną przez Bank Żywności.

            Akcja miała miejsce w Biedronce w Regal Parku przy ul. Królewieckiej.

        • Wyniki konkursu logopedyczno-plastycznego pt. „Łamańce językowe”.
          • Wyniki konkursu logopedyczno-plastycznego pt. „Łamańce językowe”.

          • W ramach obchodów Europejskiego Dnia Logopedy w naszej szkole został zorganizowany konkurs logopedyczno-plastyczny pt. „Łamańce językowe”. Do wybranego łamańca należało wykonać pracę plastyczną. Jury wybrało najciekawsze prace i oceniło pod względem: kreatywności, samodzielności wykonania, estetyki. Wyniki konkursu przedstawiają się następująco:

            I miejsce - Rozalia Czaja - kl. II b 

            II miejsce - Oliwia Połomka - kl. I a 

            III miejsce - Mateusz Turek - kl. V a 

            Wyróżnienia: 

            Anastazja Stolarczyk - kl. III b 

            Aniela Kletkiewicz - kl. II b 

            Gratulacje dla wszystkich uczestników!

        • Zajęcia profilaktyczne dotyczące uzależnień.
          • Zajęcia profilaktyczne dotyczące uzależnień.

          • Klasy 7 i 8 uczestniczyły w zajęciach profilaktycznych dotyczących uzależnień. Uczniowie definiowali pojęcie „uzależnienie”, rozmawiali od czego można się uzależnić i jak temu zapobiegać. Zajęcia pozwoliły im lepiej zrozumieć mechanizmy uzależnienia oraz skutki, jakie ono wywołuje. W czasie zajęć każdy z uczestników mógł zastanowić się, ile czasu spędza przed ekranem telefonu lub komputera. Uczniowie chętnie zadawali pytania, dzielili się swoimi obserwacjami dotyczącymi tego tematu. Młodzież uświadomiła sobie, jakie zagrożenia dla zdrowia psychicznego i fizycznego niesie nadmierne korzystania z multimediów. Pomogło im to lepiej zrozumieć problem uzależnienia oraz rozpoznać jego objawy. Uczniowie dowiedzieli się też, gdzie można uzyskać pomoc i wsparcie.

        • Dzień Zdrowia
          • Dzień Zdrowia

          • 20 marca w naszej szkole odbyła się uroczystość pt. DZIEŃ ZDROWIA. Z tej okazji zorganizowana została debata na temat zdrowia: „Zdrowie. Profilaktyka czy leczenie?”. 

            W debacie wzięli udział przedstawiciele wszystkich klas od IV do VIII oraz publiczność- klasy: IIIb, VIa, VIb i VIIc. Debatę prowadziła Pani Beata Gawkowska wraz z uczniami klasy VIIc i klasy VIIb. 

            Uczniowie klasy VIIc i klasy VIIb przedstawili przygotowane prezentacje na temat zdrowia, profilaktyki, edukacji zdrowotnej, organizacji zajmujących się zdrowiem oraz zdrowego stylu życia i zdrowego odżywiania.W trakcie debaty zadawane były pytania dotyczące omówionej wcześniej tematyki na które odpowiadali przedstawiciele wszystkich klas. Wypowiedzi uczniów przeplatane były piosenkami, komentarzem, anegdotami i podsumowaniem przez prowadzących debatę uczniów. Na zakończenie debaty przeprowadzony został test sprawdzający wiedzę i umiejętności uczniów.

            Wszystkie dzieci były świetnie przygotowane do debaty i wykazały się dużą wiedzą i umiejętnościami.Debatę poprzedziły zajęcia z wychowawcą , których tematem przewodnim było zdrowie. Uczniowie przygotowali również plakaty związane z tą tematyką, które zostały zawieszone na sali gimnastycznej i korytarzach szkolnych. 

            Uroczystość uświetnił występ klasy IIa pod kierunkiem wychowawcy Pani Joanny Malickiej. Dzieci poprzez śpiew, taniec, recytację i grę aktorską przekazały widzom, w jaki sposób należy dbać o zdrowie. Podsumowaniem występu było przedstawienie pt. „Pan Kotek był chory”.

            Gościem specjalnym uroczystości był ratownik WOPR, który przeprowadził z dziećmi szkolenie z udzielania pierwszej pomocy. Dzieci dowiedziały się między innymi na czym polega resuscytacja krążeniowo oddechowa i jak należy ją prawidłowo przeprowadzić. Zapoznały się też z zasadą działania defibrylatora AED i ćwiczyły jego podłączanie na manekinie.Pamiętajmy: Lepiej zapobiegać niż się leczyć!!!

            Beata Gawkowska i Joanna Malicka

        • Dyktando biegane
          • Dyktando biegane

          • "Zamiarem mym jest zostać  spadkobiercą niezwykle zamożnego cudzoziemca, najlepiej milionera..."
            Od takich słów zaczęło się dyktando biegane w klasie 7 a. Język polski w hali do gry w tenisa - czemu nie? Trochę ruchu na pewno nie zaszkodzi.

        • Terapia Metodą Warnkego w naszej szkole
          • Terapia Metodą Warnkego w naszej szkole

          •  

                        Wspieramy wszechstronny rozwój naszych uczniów oraz wychodzimy naprzeciw trudnościom edukacyjnym, z którymi muszą się czasami zmierzyć, prowadząc zajęcia terapeutyczne innowacyjną Metodą Warnkego.

                        Metoda Warnkego to skuteczna pomoc dla uczniów usytuowanych w grupie ryzyka dysleksji rozwojowej lub u których zdiagnozowano dysleksję. Czytanie, pisanie i mówienie to złożone czynności umysłowe, które przebiegać mogą prawidłowo wyłącznie wtedy, gdy są w pełni zautomatyzowane.

                        W Metodzie Warnkego terapia polega na systematycznym prowadzaniu treningów przetwarzania i spostrzegania centralnego. Do treningu wykorzystuje się osiem gier zawartych w certyfikowanym urządzeniu medycznym Brain-Boy Universal. Założeniem Metody Warnkego jest oddziaływanie podczas treningu na zmysły wzroku, słuchu i motorykę ćwiczącego. Trening jest indywidualnie dobierany do posiadanych w danym momencie umiejętności osoby ćwiczącej. Podczas całego procesu terapeutycznego – ćwiczący aktywnie uczestniczy w procesie treningowym, nie tylko słucha, ale także odpowiednio reaguje na występujące bodźce. Skuteczność terapii Metodą Warnkego została potwierdzona w wielu badaniach naukowych.​

                        Korzyści z pracy z urządzeniem Brain-Boy Universal:

            o szybsze rozumienie mowy,

            o zwiększona uwaga i koncentracja,

            o wzmocnienie słyszenia kierunkowego,

            o lepsze zrozumienie rozmówcy,

            o poprawa umiejętności czytania i/lub pisania,

            o zmniejszony poziom stresu.

             

        • Terapia metodą Biofeedback w naszej szkole.
          • Terapia metodą Biofeedback w naszej szkole.

          •  

                        W naszej szkole powstał gabinet, w którym prowadzone są zajęcia metodą EEG Biofeedback. Fundacja Pro-Scholam zakupiła sprzęt oraz wyposażyła gabinet we wszystko,
            co niezbędne do prowadzenia tej terapii – przeznaczono na ten cel 18000 zł. Zajęcia prowadzą certyfikowani nauczyciele.

                        Treningi EEG Biofeedback są realizowane w celu usprawnienia koncentracji uwagi, spostrzegania, pamięci ucznia jak i jego tempa pracy. Mają także za zadanie wyeliminować stres szkolny i zminimalizować niepożądane zachowania uczniów. Biofeedback ma wspomóc rozwój edukacyjny, społeczny i emocjonalny ucznia.

                        Wyobraź sobie, że siedzisz w wygodnym fotelu i patrzysz w ekran telewizora. Widzisz tam samochód policyjny, ty jesteś jego kierowcą, ale nie siedzisz za kierownicą. Twoje zadanie polega na prowadzeniu samochodu za pomocą… myśli. Niemożliwe? A jednak. Podczas treningów uczeń podłączony jest do aparatury za pomocą czujników. EEG Biofeedback mierzy rodzaje fal wysyłanych przez mózg. Osoba trenująca może obserwować pracę własnego mózgu i świadomie
            na nią wpływać. Kiedy wzrasta aktywność mózgu w pożądanym paśmie częstotliwości fal mózgowych, trenujący otrzymuje nagrodę w postaci punktów lub dźwięku i gra się udaje. Otrzymywana pozytywna informacja zwrotna motywuje i rozwija pracę mózgu

        • Zmierzyć się z rozprawką
          • Zmierzyć się z rozprawką

          • Przed nadejściem wiosny klasy siódme  ciężko pracowały na języku polskim, by zmierzyć się z rozprawką. Formułowanie tezy, dobieranie argumentów i przykładów okazały się na szczęście nie takie trudne. Pełna rozprawka już wkrótce.