• Szkolenie z zakresu kompetencji cyfrowych

        • #FunduszeEuropejskie

          W miesiącu kwietniu br. rozpoczął się cykl 72 godzin szkolenia, dla 45 uczestników, którego celem jest zdobycie, rozwijanie kompetencji cyfrowych, uzyskanie swobody obsługi urządzeń elektronicznych, zwiększenie szans na utrzymanie zatrudnienia - samorozwój, motywację do dalszej nauki, możliwości utrzymania relacji społecznych poprzez umiejętne i świadome użytkowanie massmediów, komunikatorów.

        • #FunduszeEuropejskie

          Po wstępnej diagnozie posiadanych umiejętności oraz uwzględnieniu idywidualnych oczekiwań uczestników szkolenia, rozpoczęliśmy zajęcia w formie warsztatów.
          Praca w poszczególnych grupach została zidywidualizowana i przebiegała w życzliwej atmosferze. W trakcie zajęć pojawiło się wiele pytań i wątpliwości.
          Każdy z uczestników pracował w swoim tempie, również przy indywidualnym wsparciu prowadzącego. Nikt dzisiaj nie ma wątpliwości, że technologia komputerowa towarzyszy nam na co dzień i każdy z nas z niej korzysta. Oprócz posiadanych umiejętności powinniśmy również korzystać z niej świadomie, znając jej możliwości, ale także i zagrożenia jekie ze sobą niesie.

        • #FunduszeEuropejskie

          Tematem kolejnych spotkań było tworzenie dokumentacji dostępnej cyfrowo z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego. Pracowaliśmy nad tworzeniem dokumentów przydatnych w pracy zawodowej nauczyciela oraz edycji danych eksportowanych z elektronicznego systemu dziennika lekcyjnego.
          Duże zainteresowanie wzbudziły pierwsze ćwiczenia z projektowania 3D. Efekty pracy w postaci pierwszych wydruków wywołały wiele emocji.

        • #FunduszeEuropejskie

          Dnia 23 czerwca odbył się zaplanowany wyjazd grupy uczestników objętych wsparciem z zakresu kompetencji cyfrowych, na Międzynarodowe Targi Elektroniki Użytkowej Electronics Show. Celem wyjazdu było zapoznanie się z prezentacją innowacyjnych technologii z zakresu AGD i RTV, funkcji bezpieczeństwa, inteligentnych systemów oraz robotów sprzątających. Uczestnicy mieli również możliwość uczestniczenia w panelu dyskusyjnym na temat NOWE ROZWIĄZANIA ELEKTRONICZNE Z UŻYCIEM AI. To co zobaczyliśmy potwierdza bardzo szybki rozwój technologii stosowanej w życiu codzienny. Skorzystaliśmy również z wielu dostępnych promocji :)
          W trakcie całego dnia zaplanowany był również obiad oraz dodatkowy posiłek w trakcie drogi.

        • #FunduszeEuropejskie

          Kolejne spotkania były okazją do odpowiedzi na pytania związane z problemami z jakimi spotykają się nauczyciele przy korzystaniu z niektórych modułów dziennika lekcyjnego. Ćwiczenia pozoliły rozwiać wiele wątpliwości. W pracy nauczycieli równie ważne jest wzbogacanie swoich zasobów elektronicznych chociażby np. o wzory dyplomów, certyfikatów czy kart pracy. Odpowiedzą na to jest poruszony temat Canvy dla nauczycieli oraz jak sobie radzić z darmorym programem do grafiki rastrowej GIMP. Pierwsze ćwiczenia w projektowaniu zakończyły się sukcesem:)

      • We wrześniu rozpoczęliśmy kontynuację szkoleń z doskonalenia kompetencji cyfrowych dla nauczycieli i rodziców. Sprawdziliśmy co pamiętamy po krótkiej przerwie i rozpoczęliśmy ćwiczenia z podstawowych umiejętności obróbki zdjęć z zastosowaniem darmowego oprogramowania. Dbając o bezpieczeństwo przesyłanych wiadomości uczestnicy zapoznani zostali z prostymi sposobami zabezpieczania plików. Priorytetem jest również bezpieczeństwo naszych danych zgromadzonych na pamięciach zewnętrznych. Jak stwierdzili uczestnicy szkolenia, szyfrowanie dysków zewnętrznych nie jest wcale takie straszne.
        Wszyscy zostali również zapoznani z platformą mojeportfolio.pl gdzie w jednym miejscu za darmo można gromadzić historię swoich życiowych dokonań i umiejętności. Dzięki zgromadzonych na niej danych można planować swój rozwój osobisty i np. zdobyć wymarzoną pracę.

        #FunduszeEuropejskie

        • Szkolenie z zakresu kompetencji społecznych

        • #FunduszeEuropejskie

          Warsztaty poświęcone kompetencjom społecznym rozpoczęliśmy od rozmów o tym, jak uczą się dorośli, co sprzyja uczeniu się i zaangażowaniu. Uczestnicy zajęć dokonali też  autoanalizy: - ocenili poziom swoich kompetencji, określili oczekiwania, podjęli decyzje na temat reguł i zasad dotyczących spotkań.

        • #FunduszeEuropejskie

          Źródła wiedzy o samym sobie, czynniki determinujące styl naszego funkcjonowania i ich kontekst rozwojowy, możliwość zmiany tego, co nosimy w genach i wypracowaliśmy np. w toku wychowania  to ważne wątki wiedzy o samym sobie, o których rozmawialiśmy podczas zajęć rozwijających kompetencje społeczne.

          Oceniam i jestem oceniany. To fakty społeczne. Ale jak oceniam samego siebie? Dlaczego myślę o sobie tak a nie inaczej? Czy akceptują wrodzone cechy i lubię stany, których doświadczam? Czy to, jak mnie „widzi świat” i to, jak widzę siebie jest spójne? Co stanowi filary własnej wartości i co sprzyja realnej, wysokiej samoocenie? Uczestnicy zajęć podnoszących kompetencje społeczne uznali, że warto odpowiedzieć sobie na te pytania, by świadomie kierować własnym życiem.

        • #FunduszeEuropejskie

          Ja w relacji z samym sobą i w relacjach z innymi … Najciekawszą dla uczestników teorią, na bazie której mówiliśmy o tych relacjach okazała się ANALIZA TRANSAKCYJNA. Koncepcja okazała się wartościową płaszczyzną do zrozumienia, że dzieje się tak, jak się dzieje.

          Rozmowy o komunikacji to ważny wątek w rozwijaniu kompetencji społecznych. Tych wątków odnoszących się do komunikacji jest wiele: słowa i mowa ciała, zasady i techniki w sprzyjające skuteczności komunikowania się, bariery utrudniające komunikację, poziom, z którego wysyłamy i odbieramy komunikaty, styl osób komunikujących się ze sobą .... to tylko niektóre z treści szkolenia.

        • #FunduszeEuropejskie

          O trudnościach w relacjach międzyludzkich można mówić wieloaspektowo, wskazując zachowania, z którymi mierzymy się w konfliktach czy zniekształcenia percepcji i myślenia w takich sytuacjach Można też mówić o stylach rozwiązywania konfliktów, warunkach sprzyjających rozwiązaniu konfliktów. Można też wyposażyć się w wiedzę, która pomaga w zrozumieniu, że konflikt to jeden z etapów rozwoju grupy, czy w świadomość, że czasem  konflikt jest nie do rozwiązania. Te wątki uwzględniają spotkania poświęcone kompetencjom społecznym.

      • Emocje mają swoje kolory. Inaczej czujesz, gdy jesteś chory, inaczej wtedy, gdy wolność dokoła, inaczej, gdy miłość wiosną Cię zawoła. A każda z emocji coś szepcze do Ciebie, coś Ci podpowiada, coś czego niby nie wiesz. Czasem przestrzega, czasem daje siły. Czasem wyjaśnia, że świat nie jest miły. Więc każdą uszanuj, czujący człowieku, czyś jest w wieku dziecka, czy też w starszym wieku. Bo to drogowskazy, co życie budują, które odkrywamy świat wokołoczując.

        #FunduszeEuropejskie

      • Czasem potrzebna jest pauza. Żeby nic się nie działo. Żeby po prostu być. Przy poczęstunku jest jakoś sympatyczniejnawet, gdy się milczy.

        #FunduszeEuropejskie

      • Sytuacje trudne .... Kto ustala, co jest trudne, kiedy coś jest trudne, skąd wiemy, że coś jest trudne? Najważniejsze, żeby opuszczając strefę komfortu nie czuć się bezradnym. Oto wniosek jednej z grup. Gotowej poznać JAK RADZIĆ SOBIE Z TRUDNYM RODZICEM.

        #FunduszeEuropejskie

      • I jeszcze o trudnych sytuacjach. Czasem wystarczy odczarować pojęcie trudności, nadać mniejszą rangę temu, co przytłacza albo przeraża. Znaleźć schemat, który pomoże pokonać potwora. Obrócić w żart powagę sytuacji. Albo złapać za rękę kogoś, kto sił doda.

        #FunduszeEuropejskie

        • Szkolenie z zakresu rozwoju rozumowania matematycznego

        • We wrześniu rozpoczęło się w ramach „Akademii podstawowych umiejętności - nowe spojrzenie na edukację dorosłych w Elblągu” szkolenie pt. "Wsparcie edukacyjne z zakresu umiejętności rozumowania matematycznego". Na zebraniu organizacyjnym wyłoniliśmy trzy grupy szkoleniowe. Szkolenie zapewnia wsparcie edukacyjne rodziców i nauczycieli z zakresu podniesienia poziomu umiejętności rozumowania matematycznego oraz rozwój myślenia nieschematycznego i twórczego. Uczestnicy nauczą się: gry w szachy, kontroli nad wydatkami na zakupy, rozwiązywania problemów w codziennych sytuacjach.
          Szczegółowo zostaną omówione sposoby zarządzania dziennym, miesięcznym lub rocznym budżetem, jak też zarządzanie codziennym życiem, planowanie codziennych procesów, zarządzanie czasem. Realizujemy cele projektu według ramowego planu szkolenia.
          #FunduszeEuropejskie