• Ralizowane projekty

        • Od 1 lutego br. rusza realizacja projektu unijnego
          „Akademia podstawowych umiejętności – nowe spojrzenie na edukację dorosłych w Elblągu”

          Projekt „Akademia podstawowych umiejętności – nowe spojrzenie na edukację dorosłych w Elblągu” jest realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021–2027, Priorytet 6 Edukacja i kompetencje EFS+, Działanie 6.5 Edukacja przez całe życie. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+).

          Beneficjentem projektu jest Fundacja PRO-SCHOLAM działająca zgodnie ze statutem na rzecz Szkoły Podstawowej nr 1 w Elblągu. Uczestnikami projektu mogą być nauczyciele i rodzice uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 w Elblągu. W ramach projektu wsparciem zostanie objętych 60 uczestników (56 K i 4M): 35 nauczycieli (33 K i 2 M) oraz 25 rodziców (23 K,2 M).
          Projekt zakłada realizację działań w okresie od 01.02.2024 r. - 31.08.2025 r.
          Wartość projektu wynosi 803.687,50 zł, w tym wysokość dofinansowania: 756.167,50 zł.

          Głównym celem projektu jest podniesienie umiejętności podstawowych uczestników, tj. rozumowania i tworzenia informacji, rozumowania matematycznego, umiejętności cyfrowych, kompetencji społecznych oraz tzw. zielonych kompetencji - wynikających z indywidualnych diagnoz 
          i potrzeb u 60 dorosłych (56 K, 4 M) poprzez realizację szkoleń w tym zakresie obejmujących rozwój osobisty, społeczny i zawodowy w okresie od 01.01.2024 r. do 31.08.2025 r.
          W ramach projektu uczestnicy będą mogli skorzystać ze wsparcia realizowanego w postaci szkoleń:

          - Szkolenie z zakresu kompetencji cyfrowych,
          - Szkolenie z zakresu kompetencji społecznych,
          - Szkolenie z zakresu rozwoju rozumowania matematycznego,
          - Szkolenie z zakresu umiejętności rozumienia i tworzenia informacji,
          - Szkolenie z zakresu zielonych kompetencji.

          Rekrutacja uczestników odbywać się będzie w terminie od 1 lutego 2024 r. do 29 marca 2024 r., do godz. 15.00 
          W przypadku niezrekrutowania założonej w projekcie liczby uczestników przeprowadzona zostanie rekrutacja uzupełniająca w terminie od 30 marca 2024 r. do 31 marca 2024 r. 
          Będzie również istniała możliwość rekrutacji ciągłej w przypadku, gdy uczestnik zrezygnuje z projektu 
          i nie będzie określonej w projekcie liczby osób. Rekrutacja ciągła będzie przebiegała do momentu zrekrutowania pełnej grupy maksymalnie jednak do czasu, aby uczestnik mógł zrealizować min. 80% wybranej formy wsparcia.
          Udział we wszystkich formach wsparcia realizowanych w ramach projektu jest dobrowolny i bezpłatny.

          Rezultaty zaplanowane do osiągnięcia w projekcie

          Wskaźniki projektu:

          • Liczba osób dorosłych objętych wsparciem w zakresie umiejętności lub kompetencji podstawowych, realizowanym poza Bazą Usług Rozwojowych: 60 (56K+4M),
          • Liczba osób w wieku 50+ objętych wsparciem w programie: 30 (28K+2M),
          • Liczba nauczycieli objętych wsparciem w zakresie umiejętności i kompetencji podstawowych, realizowanym poza Bazą Usług Rozwojowych: 35 (33K+2M),
          • Liczba rodziców objętych wsparciem w zakresie umiejętności i kompetencji podstawowych, realizowanym poza Bazą Usług Rozwojowych: 25 (23K+2M),
          • Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu: 57 (55K+2M),
          • Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje cyfrowe po opuszczeniu programu: 43 (41K+2M),
          • Liczba osób, które uzyskały zielone kwalifikacje po opuszczeniu programu: 29 (28K+1M),
          • Liczba osób, które uzyskały umiejętności matematyczne po opuszczeniu programu: 24 (23K+1M),
          • Liczba osób, które uzyskały kompetencje społeczne po opuszczeniu programu: 57 (55K+2M),
          • Liczba osób, które uzyskały umiejętności rozumienia i tworzenia informacji po opuszczeniu programu: 38 (36K+2M),
          • Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kompetencje po opuszczeniu programu: 33 (32K+1M),
          • Liczba rodziców, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu: 24 (22K+2M),
          • Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie: 2 (1K+1M),
          • Liczba osób obcego pochodzenia objętych wsparciem w programie: 2 (2K).