• Szkolenie z zakresu kompetencji cyfrowych

        • W miesiącu kwietniu br. rozpoczął się cykl 72 godzin szkolenia, dla 45 uczestników, którego celem jest zdobycie, rozwijanie kompetencji cyfrowych, uzyskanie swobody obsługi urządzeń elektronicznych, zwiększenie szans na utrzymanie zatrudnienia - samorozwój, motywację do dalszej nauki, możliwości utrzymania relacji społecznych poprzez umiejętne i świadome użytkowanie massmediów, komunikatorów.

        • Po wstępnej diagnozie posiadanych umiejętności oraz uwzględnieniu idywidualnych oczekiwań uczestników szkolenia, rozpoczęliśmy zajęcia w formie warsztatów.
          Praca w poszczególnych grupach została zidywidualizowana i przebiegała w życzliwej atmosferze. W trakcie zajęć pojawiło się wiele pytań i wątpliwości.
          Każdy z uczestników pracował w swoim tempie, również przy indywidualnym wsparciu prowadzącego. Nikt dzisiaj nie ma wątpliwości, że technologia komputerowa towarzyszy nam na co dzień i każdy z nas z niej korzysta. Oprócz posiadanych umiejętności powinniśmy również korzystać z niej świadomie, znając jej możliwości, ale także i zagrożenia jekie ze sobą niesie.

        • Tematem kolejnych spotkań było tworzenie dokumentacji dostępnej cyfrowo z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego. Pracowaliśmy nad tworzeniem dokumentów przydatnych w pracy zawodowej nauczyciela oraz edycji danych eksportowanych z elektronicznego systemu dziennika lekcyjnego.
          Duże zainteresowanie wzbudziły pierwsze ćwiczenia z projektowania 3D. Efekty pracy w postaci pierwszych wydruków wywołały wiele emocji.

        • Dnia 23 czerwca odbył się zaplanowany wyjazd grupy uczestników objętych wsparciem z zakresu kompetencji cyfrowych, na Międzynarodowe Targi Elektroniki Użytkowej Electronics Show. Celem wyjazdu było zapoznanie się z prezentacją innowacyjnych technologii z zakresu AGD i RTV, funkcji bezpieczeństwa, inteligentnych systemów oraz robotów sprzątających. Uczestnicy mieli również możliwość uczestniczenia w panelu dyskusyjnym na temat NOWE ROZWIĄZANIA ELEKTRONICZNE Z UŻYCIEM AI. To co zobaczyliśmy potwierdza bardzo szybki rozwój technologii stosowanej w życiu codzienny. Skorzystaliśmy również z wielu dostępnych promocji :)
          W trakcie całego dnia zaplanowany był również obiad oraz dodatkowy posiłek w trakcie drogi.

        • Kolejne spotkania były okazją do odpowiedzi na pytania związane z problemami z jakimi spotykają się nauczyciele przy korzystaniu z niektórych modułów dziennika lekcyjnego. Ćwiczenia pozoliły rozwiać wiele wątpliwości. W pracy nauczycieli równie ważne jest wzbogacanie swoich zasobów elektronicznych chociażby np. o wzory dyplomów, certyfikatów czy kart pracy. Odpowiedzą na to jest poruszony temat Canvy dla nauczycieli oraz jak sobie radzić z darmorym programem do grafiki rastrowej GIMP. Pierwsze ćwiczenia w projektowaniu zakończyły się sukcesem:)

        • Szkolenie z zakresu kompetencji społecznych

        • Warsztaty poświęcone kompetencjom społecznym rozpoczęliśmy od rozmów o tym, jak uczą się dorośli, co sprzyja uczeniu się i zaangażowaniu. Uczestnicy zajęć dokonali też  autoanalizy: - ocenili poziom swoich kompetencji, określili oczekiwania, podjęli decyzje na temat reguł i zasad dotyczących spotkań.

        • Źródła wiedzy o samym sobie, czynniki determinujące styl naszego funkcjonowania i ich kontekst rozwojowy, możliwość zmiany tego, co nosimy w genach i wypracowaliśmy np. w toku wychowania  to ważne wątki wiedzy o samym sobie, o których rozmawialiśmy podczas zajęć rozwijających kompetencje społeczne.

          Oceniam i jestem oceniany. To fakty społeczne. Ale jak oceniam samego siebie? Dlaczego myślę o sobie tak a nie inaczej? Czy akceptują wrodzone cechy i lubię stany, których doświadczam? Czy to, jak mnie „widzi świat” i to, jak widzę siebie jest spójne? Co stanowi filary własnej wartości i co sprzyja realnej, wysokiej samoocenie? Uczestnicy zajęć podnoszących kompetencje społeczne uznali, że warto odpowiedzieć sobie na te pytania, by świadomie kierować własnym życiem.

        • Ja w relacji z samym sobą i w relacjach z innymi … Najciekawszą dla uczestników teorią, na bazie której mówiliśmy o tych relacjach okazała się ANALIZA TRANSAKCYJNA. Koncepcja okazała się wartościową płaszczyzną do zrozumienia, że dzieje się tak, jak się dzieje.

          Rozmowy o komunikacji to ważny wątek w rozwijaniu kompetencji społecznych. Tych wątków odnoszących się do komunikacji jest wiele: słowa i mowa ciała, zasady i techniki w sprzyjające skuteczności komunikowania się, bariery utrudniające komunikację, poziom, z którego wysyłamy i odbieramy komunikaty, styl osób komunikujących się ze sobą .... to tylko niektóre z treści szkolenia.

        • O trudnościach w relacjach międzyludzkich można mówić wieloaspektowo, wskazując zachowania, z którymi mierzymy się w konfliktach czy zniekształcenia percepcji i myślenia w takich sytuacjach Można też mówić o stylach rozwiązywania konfliktów, warunkach sprzyjających rozwiązaniu konfliktów. Można też wyposażyć się w wiedzę, która pomaga w zrozumieniu, że konflikt to jeden z etapów rozwoju grupy, czy w świadomość, że czasem  konflikt jest nie do rozwiązania. Te wątki uwzględniają spotkania poświęcone kompetencjom społecznym.